مدل تمام دیجیتال ایکس‌باکس سری ایکس سال آینده وارد بازار می‌شود

مدل تمام دیجیتال ایکس‌باکس سری ایکس سال آینده وارد بازار می‌شود

مدل تمام دیجیتال ایکس‌باکس سری ایکس سال آینده وارد بازار می‌شود

اگر شما تا الان اخبار دنیای گیمینگ را دنبال کرده باشید، متوجه خواهید شد که مایکروسافت سر و صدای زیادی در مورد بخش سخت افزاری خود ایجاد کرده است. در این مدت ما شاهد اخبار متنوع از آینده بخش سخت افزاری مایکروسافت بودیم و اینطور که به نظر می‌رسد این شرکت قصد ندارد از تولید کنسول‌ها فاصله بگیرد.

یکی از اخباری که حول بخش سخت افزاری مایکروسافت عرضه شد، عرضه یک کنسول جدید بود. طبق چیزی که اعلام شده این کنسول جدید یک نسخه کاملاً دیجیتال از قدرتمندترین کنسول مایکروسافت یعنی سری ایکس است. حال طبق آخرین اخباری که منتشر شده این کنسول در تابستان سال آینده در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

در سال گذشته وقتی ایکس‌باکس درگیر دادگاه برای خرید اکتیویژن بلیزارد بود، اطلاعات زیادی از این شرکت به بیرون درز کرد. یکی از این اطلاعات بحث یک کنسول میان نسلی مثل پلی‌استیشن ۵ اسلیم بود که تغییراتی با نسخه اصلی سری ایکس داشت. یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های سری ایکس درایو نوری بود که بت توجه به چیزی که اخیراً اعلام شده در نسخه جدید این کنسول، این درایو حذف شده است. در نتیجه کنسول جدید مایکروسافت از لحاظ قدرتی مشابه با سری ایکس خواهد بود ولی درایو نوری را نخواهد داشت.

سری ایکس تمام دیجیتال

کنسول سری ایکس را می‌توان قدرتمندترین کنسول ساخته شده توسط مایکروسافت دانست. این دستگاه از لحاظ سخت افزاری بسیار قدرتمند است و تجربه واقعی نسل نهم را به کاربران ارائه می‌دهد.

حال طبق چیزی که اخیراً اعلام شده، این کنسول در تابستان سال آینده عرضه خواهد شد. در اصل مایکروسافت همچنان به ساخت این کنسول پایبند بوده و قصد دارد آن را عرضه کند. البته منابع اعلام کرده‌اند که احتمال تأخیر در عرضه این کنسول وجود دارد ولی به احتمال زیاد در همان بازه زمانی در دسترس طرفداران قرار خواهد گرفت.

کنسول جدید درایو نوری را برای سیستم خنک‌سازی بهتر رها کرده است. اینطور که به نظر می‌رسد مایکروسافت نیاز به فضای بیشتری برای خنک کردن قطعات داخلی کنسول خود داشته و در نتیجه این درایو را به طور کامل حذف کرده است. نکته اینجاست که در کنار سیستم خنک سازی بهینه، کارت نکسوس (Nexus Card) دستگاه نیز بهتر شده است. همینطور اینکه امکان دارد کنسول بعدی در رنگ سفید عرضه شود که تفاوت زیادی با روند تولید دستگاه‌های مایکروسافت دارد.

در اطلاعاتی که سال گذشته عرضه شد ما شاهد یک طراحی سیلندر گونه، بهبود کارت وای فای و یک کنترلر جدید بودیم. در اطلاعاتی که اخیراً عرضه شده اشاره‌ای به این موارد نشده و تنها بحث درایو نوری و زمان عرضه مطرح شده است. همینطور اینکه عرضه این کنسول برای مایکروسافت موضوع مهمی است به دلیل اینکه شایعات حول بسته شدن بخش سخت افزاری ایکس‌باکس در حال گسترش است.

باید به این موضوع توجه کرد که تا زمانی که مایکروسافت به صورت رسمی اعلام نکند که این کنسول قرار است عرضه شود، هیچ چیزی قابل استناد نیست. با این حال اخیراً این شرکت اعلام کرده که همچنان به پشتیبانی از بخش سخت افزاری ادامه خواهد داد و قصد ندارد این بخش را رها کند. همینطور اینکه مایکروسافت قصد ندارد به سمت تمام دیجیتال شدن پیش برود و همچنان دیسک‌های بازی از طرف این شرکت پشتیبانی خواهند شد.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)