این ساعت هوشمند می‌تواند با استفاده از نور ایست قلبی را تشخیص دهد

این ساعت هوشمند می‌تواند با استفاده از نور ایست قلبی را تشخیص دهد

این ساعت هوشمند می‌تواند با استفاده از نور ایست قلبی را تشخیص دهد

محققان دانشگاه رادبود ساعت هوشمندی را توسعه دادند که با استفاده از آن می‌توان جریان خون را نظارت کرده نشانه‌های مربوط به کاهش گردش خون را شناسایی کرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ساعت هوشمند محققان با کمک نور می‌تواند وضعیت‌های مشابه ایست قلبی از قبیل توقف گردش خون را با موفقیت شناسایی کند. این محققان ساعت جدید را روی برخی از بیمارانی که تحت عمل جراحی قلب قرار گرفتند بررسی کرده و متوجه شدند این ساعت می‌تواند با موفقیت زمانی که گردش خون در بخش‌هایی از عمل جراحی متوقف می‌شود را تشخیص دهد.

پزشکان مرکز پزشکی دانشگاه رادبود طی مطالعه‌ای روی ۲۹۱ بیمار و استفاده از این ساعت هوشمند اعلام کردند این ساعت می‌تواند با موفقیت ایست قلبی را در بیماران شناسایی کند. شرکت کارسانو هلث با ساخت ساعت هوشمند کاردیو واچ حسگرهای فتوپلتیسموگرافی را در آن به کار برده که از طریق نورمیتواند به اندازه‌گیری کاهش جریان خون حتی در کوچک‌ترین رگ‌های خونی پوست شود. همچنین نرم‌افزار خاص توسعه یافته توسط محققان تشخیص زمان توقف گردش خون را بر عهده خواهد داشت.

این محققان در ارزیابی‌های خود میزان قابل اعتماد بودن این روش را در زندگی روزمره بررسی کردند. در آزمایش‌های انجام گرفته تمامی بیماران به صورت بی‌حرکت و دراز کشیده قرار داشتند اما در زندگی روزمره معمولاً افراد متحرک بوده و در حال فعالیت هستند. محققان در ادامه پروژه خود به دنبال داوطلبان سالم و یا دیگر بیماران قلبی مایل به مشارکت هستند.

این ساعت هوشمند می‌تواند با تشخیص خودکار ایست قلبی به سرویس خدمات اورژانسی اطلاع رسانی کند. دود ۳۰ درصد از افرادی که به ایست قلبی دچار می‌شوند در زمان‌های مورد نیاز تنها هستند. از ایرو امکان درخواست کمک در دسترس نبوده و شانس زنده ماندن در این افراد بسیار اندک است. همچنین در صورت هشدار کاذب می توان از دکمه لغو نیز استفاده کرد.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)