اپل با لغو پشتیبانی از برنامه‌های وب، دوباره زیر ذره‌بین اتحادیه اروپا قرار می‌گیرد

اپل با لغو پشتیبانی از برنامه‌های وب، دوباره زیر ذره‌بین اتحادیه اروپا قرار می‌گیرد

اپل با لغو پشتیبانی از برنامه‌های وب، دوباره زیر ذره‌بین اتحادیه اروپا قرار می‌گیرد

دردسری جدید برای اپل به‌وجود آمده است.

اپل تصمیم گرفته است که پشتیبانی از اپلیکیشن‌های تحت وب آیفون را در اتحادیه اروپا متوقف کند. به‌ همین دلیل، این شرکت احتمالاً تحت بازرسی این اتحادیه قرار می‌گیرد. کمیسیون اروپا برای ارزیابی این موضوع، مدارکی را از کوپرتینویی‌ها و توسعه‌دهندگان اپ‌ها درخواست کرده است.

چرا اپل پشتیبانی از اپلیکیشن‌های تحت وب را متوقف کرد؟

در اوایل فوریه سال جاری میلادی، اپل تأیید کرد که دیگر در اتحادیه اروپا و همچنین از نسخه iOS 17.4 به‌بعد، از برنامه‌های تحت وب آیفون پشتیبانی نخواهد کرد. برنامه‌های وب در اتحادیه اروپا به‌جای عملکرد به‌عنوان برنامه‌های مستقل با فضای ذخیره‌سازی و قابلیت ارسال اعلان، بیشتر شبیه به بوک‌مارک‌ها عمل می‌کنند. کوپرتینویی‌ها قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا (DMA) را دلیل اصلی این تغییر می‌دانند؛ زیرا از اپل می‌خواهد که به پشتیبانی کامل از موتورهای مرورگر شخص ثالث اجازه دهد.

اپل

ارائه پشتیبانی از برنامه‌های وب برای سایر مرورگرها، اپل را ملزم به ساخت «معماری یکپارچه کاملاً جدیدی» می‌کند که ظاهراً «با توجه به سایر خواسته‌های DMA عملی نبوده است.» کوپرتینویی‌ها همچنین از «پذیرش بسیار کم کاربران» و خطرات امنیتی بالقوه به‌عنوان دلایل این تصمیم نام می‌برند.

Open Web Advocacy، یک سازمان غیرانتفاعی که از وب آزاد حمایت می‌کند، درحال انجام یک نظرسنجی است تا ببیند این تغییر چگونه بر توسعه‌دهندگان تأثیر می‌گذارد. این سازمان پاسخ‌ها را به کمیسیون اروپا ارسال خواهد کرد.

اگر اپل در این پرونده هم مقصر شناخته شود، احتمالاً جریمه خواهد شد. کوپرتینویی‌ها اخیراً به‌دلیل شکایت اسپاتیفای، در معرض جریمه 500 میلیون یورویی کمیسیون اروپا قرار گرفته‌اند.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)