ایلان ماسک پس از ناتوانی در بستن اکانت دنبال‌کننده جت شخصی خود، تصمیم به خرید توییتر گرفت

ایلان ماسک پس از ناتوانی در بستن اکانت دنبال‌کننده جت شخصی خود، تصمیم به خرید توییتر گرفت

ایلان ماسک پس از ناتوانی در بستن اکانت دنبال‌کننده جت شخصی خود، تصمیم به خرید توییتر گرفت

به نظر می‌رسد یکی از اهداف ایلان ماسک برای خرید توییتر، حذف اکانتی بوده است که اطلاعات پروازهای جت او را علنی می‌کرد.

براساس کتاب جدیدی که به فراز و فرود خرید توییتر می‌پردازد، به‌نظر می‌رسد «ایلان ماسک» دلایلی شخصی برای خرید توییتر داشته است. «جک سویینی» در آن زمان در توییتر اطلاعات سفرهای زیاد ایلان ماسک با جت شخصی‌اش را منتشر می‌کرد و این میلیاردر بارها در آن زمان سعی داشت تا اکانت این دانشجوی سمج را ببندد. اما چون تقاضای ماسک عملی نشد، او کم‌کم شروع به خرید سهام این شرکت کرد.

«کورت واگنر»، خبرنگار بلومبرگ در کتاب جدید خود به نام «نبرد برای پرنده» به ماجراها و کشمکش‌های تصاحب توییتر پرداخته است. این کتاب به پشت‌پرده انگیزه‌های ماسک برای خرید این شبکه اجتماعی نیز اشاره می‌کند. در بخشی از این کتاب آمده است:

«ماسک از آگراوال [مدیرعامل وقت توییتر] درخواست کرده بود تا حساب توییتری که جت شخصی او را ردیابی می‌کرد، حذف کند. مدت کوتاهی پس از آنکه آگراوال درخواست او را نپذیرفت، این میلیاردر شروع به خرید سهام توییتر کرد.»

کتاب «نبرد برای پرنده» نوشته کورت واگنر

جک سویینی و ماجرای حذف اکانت توییتر او توسط ایلان ماسک

این کتاب جدید تحقیقی مفصل درباره جنگ قدرت بر سر توییتر است. این کتاب ظاهراً تأیید می‌کند که نارضایتی‌های شخصی ماسک نقش کلیدی در خرید 44 میلیارد دلاری این شبکه اجتماعی داشته است. البته ماسک «آزادی بیان» را به‌عنوان دلیل اصلی خرید توییتر می‌داند؛ اما پیش‌ازاین او مدام در تلاش بوده تا اکانت «جک سویینی» را حذف کند.

جک سویینی در توییتر اکانتی به نام elonjet داشت که در آن اطلاعات سفرهای ایلان ماسک را قرار می‌داد. سویینی به دلیل ردیابی جت‌های خصوصی ماسک و «تیلور سویفت» مشهور بوده است. سویینی به سادگی اطلاعات پرواز این افراد را در دسترس عموم قرار می‌داد؛ اما همین امر باعث تنفر افراد مشهور از او شده بود. بعد از خرید توییتر توسط ماسک، اکانت این شخص بسته شد و حالا او در تردز سفرهای ایلان ماسک با جت شخصی‌اش را قرار می‌دهد.

توییتر همیشه به پلتفرمی مشهور بوده است که افراد مختلف در آن با یکدیگر بحث‌وجدل می‌کنند؛ توییت‌های جنجالی ایلان ماسک نیز همیشه حاشیه‌های مختلفی ایجاد کرده‌اند. اگرچه ماسک هدف اصلی خرید توییتر را «آزادی بیان» دانسته است، اما حذف اکانت جک سویینی نیز می‌تواند یکی از انگیزه‌های او بوده باشد، که این خود آزادی بیان را نقض می‌کند.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)