اپل ظاهراً به‌خاطر فشار چین، پشتیبانی از RCS در آیفون را پذیرفته است

اپل ظاهراً به‌خاطر فشار چین، پشتیبانی از RCS در آیفون را پذیرفته است

اپل ظاهراً به‌خاطر فشار چین، پشتیبانی از RCS در آیفون را پذیرفته است

طبق قانون چین، پشتیبانی از RCS توسط دستگاه‌های 5G برای دریافت گواهینامه ضروری است.

اپل چند ماه پیش به‌طور غیرمنتظره‌ای اعلام کرد که از سال 2024 پشتیبانی از پیام‌رسانی RCS را به آیفون می‌آورد. درحالی‌که این امر منجر به بهبود تجربه پیام‌رسانی بین اندروید و iOS می‌شود، حالا در گزارش جدیدی گفته شده است که ظاهراً قوانینی که به‌تازگی توسط رگولاتورهای چین تصویب شده، غول سازنده آیفون را به انجام این تغییر مجبور کرده است.

«جان گروبر»، بلاگر حوزه تکنولوژی، در وبلاگ خود می‌نویسد:

«متأسفانه نمی‌توانم چنین چیزی را به‌طور قطعی اعلام کنم، اما پس از گذراندن چند ماه گذشته در کنار منابع اپل، خبر خوبی برای طرفداران مقررات اجباری دولتی دارم. اپل عملاً مجبور به انجام این کار شده است، اما توسط چین، نه اتحادیه اروپا.»

قانون چینی‌ها برای پشتیبانی از RCS توسط اپل

اپل RCS

او به قانون جدیدی در چین اشاره می‌کند که براساس آن، دستگاه‌های 5G برای دریافت گواهینامه در این کشور باید از RCS پشتیبانی کنند. او در ادامه یادداشت خود می‌نویسد:

«اپراتورهای چینی سال‌هاست که طرفدار RCS بوده‌اند و سال گذشته، دولت چین روند تدوین قانونی را آغاز کرد که طبق آن، پشتیبانی از RCS توسط دستگاه‌های 5G جدید برای دریافت گواهینامه ضروری است. دولت چین ظاهراً نگران این موضوع نیست که استاندارد RCS هیچ مقرراتی برای رمزگذاری ندارد.»

در ماه‌های پس از اعلام خبر مربوط به پشتیبانی از RCS توسط اپل، در گزارش‌هایی گفته شده بود که این حرکت به‌خاطر قانون بازارهای دیجیتال (DMA) اتحادیه اروپا انجام شده است. بااین‌حال، DMA به‌طور خاص هیچ اشاره‌ای به RCS نمی‌کند و اخیراً iMessage ا‌پل همراه با بینگ مایکروسافت از قانون بازارهای دیجیتال اروپا معاف شده‌اند.

استاندارد RCS قابلیت‌هایی ازجمله ارائه رسید خوانده‌شدن پیام‌ها، ارسال عکس و ویدیوهای باکیفیت، کنترل‌های بهتر برای ترک یا عضوشدن در مکالمات گروهی و ارسال پیام از طریق داده موبایل یا Wi-Fi را فراهم می‌کند.

هنوز مشخص نیست که آیا اپل RCS را با به‌روزرسانی iOS 17.x به آیفون اضافه می‌کند یا اینکه در پاییز با iOS 18 عرضه خواهد شد.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)