اپل: سلامت باتری سری آیفون 15 دو برابر دیرتر از تخمین‌های قبلی به 80 درصد می‌رسد

اپل: سلامت باتری سری آیفون 15 دو برابر دیرتر از تخمین‌های قبلی به 80 درصد می‌رسد

اپل: سلامت باتری سری آیفون 15 دو برابر دیرتر از تخمین‌های قبلی به 80 درصد می‌رسد

اپل به‌تازگی اعلام کرد که باتری‌های سری آیفون 15 را مجدداً آزمایش کرده و تشخیص داده است که این سری می‌تواند دو برابر بیشتر سلامت باتری داشته باشد. پیش‌ازاین اپل می‌گفت که آیفون‌های جدید پس از 500 چرخه کامل شارژ به 80 درصد از سلامت باتری خود می‌رسند، اما حالا به‌نظر می‌رسد که این رقم در شرایط ایده‌آل 1000 چرخه باشد.

اپل بخش پشتیبانی سایت خود را به‌روزرسانی و در آنجا اعلام کرده که آخرین گوشی‌های این شرکت پس از 1000 چرخه شارژ کامل، 80 درصد سلامت باتری خود را حفظ می‌کنند. اپل می‌گوید که در آخرین آزمایش‌های سری آیفون 15 که شامل 1000 بار شارژ و تخلیه باتری تحت شرایط خاص بوده، به این نتیجه جدید رسیده است. البته این شرکت جزئیات دقیقی درباره فرایند این آزمایش ارائه نکرده. اپل اضافه می‌کند که به‌طور کلی، اجزای باتری آیفون و سیستم مدیریت انرژی آن در سری جدید بهبودهایی داشته است.

باتری سری آیفون 15

سلامت باتری سری آیفون 15

اتحادیه اروپا از ژوئن 2025 (خردادماه 1404) به تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند درجه A تا G می‌دهد که نشان‌دهنده بهره‌وری انرژی، طول عمر باتری، مقاومت در برابر گردوغبار، آب و سقوط است. اتحادیه اروپا گفته است که باتری‌ها باید پس از 800 چرخه شارژ به 80 درصد سلامتی خود برسند. به‌نظر می‌رسد که آزمایش‌ها و ادعاهای جدید اپل در همین راستا بوده است.

گفته‌های جدید اپل به این معنی است که باتری سری آیفون 15 مدت‌زمان بیشتری سلامتی خود را نسبت به مدل‌های پیشین حفظ می‌کند و دیرتر به سلامت 80 درصد کاهش می‌یابد. بااین‌حال، اپل گفته است که درحال بررسی طول عمر باتری مدل‌های قدیمی‌تر آیفون است؛ بنابراین باید براساس آخرین پارامترهای آزمایشی این شرکت مدل‌های مختلف آیفون را مقایسه کرد.

برای آیفون‌های قدیمی‌تر (قبل از 2023)، تخمین اولیه حفظ 80 درصد ظرفیت پس از 500 چرخه شارژ همچنان پابرجاست؛ مگر آنکه آزمایش‌های اپل خلاف این را ثابت کند.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)