تغییر بزرگ اپل واچ اولترا ، نمایشگر میکرو ال‌ای‌دی خواهد بود

تغییر بزرگ اپل واچ اولترا ، نمایشگر میکرو ال‌ای‌دی خواهد بود

به گفته یکی از افشاگران شبکه اجتماعی ویبو با سابقه اثبات شده در افشای اطلاعات دقیق در مورد برنامه‌های اپل، این شرکت فناوری صفحه نمایش میکرو ال ای دی را برای ارتقای بعدی اپل واچ اولترا در نظر گرفته است.

این حساب کاربری معروف به «Instant Digital» ادعا کرده که ارتقای ارزشمند بعدی برای کاربران اپل واچ اولترا، فناوری نمایشگر میکرو ال ای دی اختصاصی اپل خواهد بود، اما انتظار نمی‌رود این ویژگی در سال آینده مورد بهره‌برداری قرار گیرد. این منبع کسی بوده که برای اولین بار رنگ زرد را در بهار برای آیفون ۱۴، ضبظ ویدیوی فضایی (Spatial Video) در آیفون ۱۵ پرو، ارتقای جزیی اپل واچ سری ۹ و شیشه پشتی مات برای آیفون ۱۵ و ۱۵ پلاس را افشا کرده بود.

برنامه اپل برای آوردن صفحه نمایش میکرو ال ای دی به اپل واچ اولترا پیش‌تر نیز به طور گسترده تایید شده است و با گزارش راس یانگ تحلیلگر نمایشگر در ژانویه (دی ۱۴۰۱) شروع شد. از طرف دیگر ترند فورس هم ادعا می‌کند که اولین صفحه نمایش میکرو ال ای دی اپل در مدل جدید اپل واچ اولترا به دلیل موارد مربوط به زنجیره تامین، در سال ۲۰۲۶ عرضه خواهد شد اما برخی گزارش‌های قبلی نشان می‌دهد که این دستگاه در سال ۲۰۲۵ عرضه می‌شود. انتظار می‌رود پنل این محصول اندازه ۲٫۱۲ اینچی داشته باشد که در واقع ۱۰ درصد نسبت به نسل فعلی خود بزرگتر می‌شود.

مارک گورمن خبرنگار بلومبرگ گزارش داده که اپل به احتمال زیاد قصد دارد پس از معرفی نمایشگرهای میکرو ال ای دی سفارشی خود در اپل واچ اولترا، آن را به آیفون، آیپد و مک بیاورد. او معتقد است که برنامه بلند مدت اپل این است که صفحه نمایش‌های میکرو ال ای دی را به تمام محصولات اصلی خود گسترش دهد. گزارش‌های دیگر از Nikkei Asia، دیجی تایمز و The Information نشان می‌دهند که اپل برنامه‌های مشابهی را برای انتقال به نمایشگرهای میکرو ال ای دی سفارشی در خطوط تولید مختلف در تلاش برای کاهش وابستگی به سامسونگ دارد.

اعتقاد بر این است که اپل بیش از شش سال را صرف توسعه فناوری میکرو ال ای دی کرده است که اولیننمایشگر طراحی شده توسط خود این شرکت خواهد بود که می‌تواند در کنار تراشه‌های اپل سیلیکون، عملکرد فوق‌العاده‌ای را نمایش دهد. ظاهرا اپل شکل فعلی پروژه میکرو ال ای دی خود را با کد «T159» در حدود سال ۲۰۱۷ آغاز کرده است. در مرحله اولیه حتی می‌خواسته این فناوری را با آیفون X معرفی کند که صفحه نمایشی پیشرفته با روشنایی بیشتر، بازتولید رنگ و زوایای دید بهتر را ارایه دهد، اما این موضوع میسر نشده است.

فناوری میکرو ال ای دی تصاویر زنده‌تری را به ارمغان می‌آورد، به طوری که گویی این تصاویر بر روی شیشه نمایشگر هستند؛ در زمان عرضه این پنل‌ها، قطعات آنها جایگزین قطعاتی می‌شوند که در حال حاضر توسط شرکت‌هایی مانند سامسونگ و ال جی تامین می‌شود.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)