برای نخستین بار میزان سود اپلیکیشن‌ها از بازی‌ها در اپ استور پیشی گرفت!

برای نخستین بار میزان سود اپلیکیشن‌ها از بازی‌ها در اپ استور پیشی گرفت!

وب سایت Sensor Tower در جدید ترین آمار خود اعلام کرده است که در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ یک اتفاق عجیب روی داده است. از زمان بازگشایی اپ استور اپل در سال ۲۰۰۸ تا به حال، اولین بار است که درآمد به دست آمده از اپلیکیشن ها از بازی ها بیشتر شده است. طبق آمار Sensor Tower، میزان درآمد اپلیکیشن‌ها نسبت به ژوئن سال ۲۰۲۰ تقریبا دو برابر شده است.

این روند از ماه May سال گذشته آغاز شد و اپلیکیشن‌هایی مانند نتفلیکس و تیک تاک توانستند با جذب درآمد فوق العاده، رکوردهای خوبی را از خود بر جای گذارند. بازی‌ها معمولا پکیج‌های ثابتی را در اختیار کاربران می‌گذارند و تکلیف گیمرها با این موضوع کاملا روشن بوده و می‌ دانند که پول خود را صرف چه چیزهایی می‌کنند! این موضوع رفته رفته روی اپلیکیشن‌ها نیز تأثیر گذاشته و آن‌ها هم خود را با این سیستم وفق داده اند. اپل در پی جلسات متعدد با دولوپرها از آن‌ها خواسته است که سیستم پرداخت‌های خود را با این روش هماهنگ کنند و نتیجه کار، چیزی است که شاهد آن هستیم.

در نیمه دوم سال جاری میلادی، ۴۰۰ اپلیکیشن مختلف موفق شده‌اند تا جذب درآمد ۱ میلیون دلاری را با خود به ارمغان آورند. در سال ۲۰۱۶، تعداد اپلیکیشن‌ها درآمدزا تنها به عدد ۵۰ می‌رسید. از سوی دیگر ۶۱ اپلیکیشن موفق هم موفق به کسب درآمد ۱۰ میلیون دلاری شده‌اند. آمار وب سایت Sensor Tower را در زیر خواهیم دید:


نتایج آمار وب سایت Sensor Tower

این موضوع را به یاد داشته باشید که آمار به دست آمده تنها مربوط به فروشگاه اپ استور است. در پلی استور گوگل، بازی‌ها همچنان در این خصوص سردم دار هستند. در این فروشگاه نرم افزاری در نیمه دوم سال جاری میلادی بازی‌ها موفق به جذب سرمایه ۲.۳ میلیون دلاری شده‌اند که در مقایسه با اپ استور، رقمی بیش از ۲۰۰ درصد است. در مقام مقایسه بد نیست بدانید که درصد جذب درآمد اپلیکیشن‌ها در اپ استور ۵۰.۳ درصد است و این موضوع روی پلی استور گوگل به ۳۰.۳ درصد می‌رسد.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)